Målsætninger

 

Målsætningerne udspringer af skolens værdigrundlag og af det fælles arbejde på pædagogiske dage.

Konkrete tiltag og fokusområder på baggrund af værdigrundlaget fremgår af skolens arbejde med ”Kvalitetsudvikling og resultatvurdering” 

 

Vi insisterer på - og vil fortsat søge at udvikle det faglige miljø

bl.a. ved at:

  • udvikle det faglige samarbejde internt i studieretningen
  • fremme den faglige samtale
  • optræde som ambassadører for fagene
  • stille faglige krav til eleverne
  • gå ind for efteruddannelse og kollegial sparring
  • vedligeholde og nyindrette faglokaler

 

Vi uddanner kritiske og reflekterede studenter med lyst til og appetit på at videreuddanne sig

bl.a. ved at

  • udsætte eleverne for en demokratisk kultur
  • give dem grundlag for at forholde sig til verden og blande sig i den
  • pirre deres nysgerrighed
  • lære dem at indgå i forskellige sammenhænge og være åbne over for andres synspunkter

 

Vi tager hinanden - og skolen – alvorligt

bl.a. ved at:

  • stole på og støtte  eleverne og vise interesse for deres liv
  • stille krav om fremmøde, lektielæsning og aflevering af skriftlige opgaver

 

Vi favner alle og udfordrer de dygtige

bl.a. ved at:

  • være tydelige i vores forventninger og opmærksomme på behovet for struktur og tryghed
  • gøre skolen til omdrejningspunkt i elevernes liv
  • prioritere lektiecaféer og studiemiljøer i forbindelse med skriftlige opgaver
  • opretholde og udvide vejlednings- og støttefunktioner
  • være science gymnasium og lade elever deltage i Akademiet for Talentfulde Unge

 

Vi arbejder for gensidig anerkendelse, respekt og tolerance

bl.a. ved at:

  •  insistere på fællesskabet og undervisningen som det fælles anliggende
  • skærpe elevernes bevidsthed om, at de indgår i en større sammenhæng
  • skabe faglige og sociale fællesskaber
  • holde fast i traditioner, som er med til at give sammenhængskraft
 
Højt til loftet