Matematik a - fysik a - kemi b

Matematik A – Fysik A – Kemi B
Denne naturvidenskabelige studieretning er kendetegnet ved at have fysik på A-niveau. I de naturvidenskabelige fag arbejder du grundlæg-gende med at lære at forklare og forstå den fysiske og kemiske verden, som omgiver dig ved hjælp af matematiske modeller. Din dagligdag er fuld af matematik, fysik og kemi og kalder på spørgsmål og forklaringer. Hvordan fungerer en raket? Hvorfor og hvordan har universet udviklet sig? Hvad er kvantemekanik? Hvordan fungerer 3d-briller? Og hvad er The Big Bang egentlig for noget?
På skolen har vi topudstyrede fysiklaboratorier, for fysik er også et eksperimentelt fag, hvor det eksperimentelle arbejde indgår helt naturligt i undervisningen.
Du lærer både at tilrettelægge og udføre eksperimenter og at indsamle og behandle data med hjælp af forskellige IT-værktøjer.
Kombinationen af naturvidenskabelig-, samfundsfaglig- og sproglig viden gør dig i stand til at deltage kvalificeret i samfundsaktuelle debatter om fx klimaforandringer, naturvidenskabelige og teknologiske spørgsmål.
Studieretningen giver adgang til alle videregående uddannelser og særlige kompetencer til naturvidenskabelige uddannelser, som ingeniøruddannelser og medicin (lægestudiet).

Se hvilke videregående uddannelser denne studieretning giver adgang til her