Som elev på Randers Statsskole, kan du købe et ungdomskort, som giver dig ubegrænset rejse mellem din bopæl og skolen.

Du skal søge om at blive godkendt til Ungdomskort for uddannelsesperioden i godkendelsessystemet, som du logger ind i med dit MitID fra  ungdomskort.dk – “Gå til godkendelse trin 1”.

Her godkender du den periode, vi har indskrevet fra uddannelsesstedet. Herefter kan du med det samme gå til bestilling i trafikselskabernes bestillingssystem via ungdomskort.dk – ”Gå til bestilling/betaling i Mit Ungdomskort”. Se i øvrigt betingelser for at få et ungdomskort.

Ud over at kunne rejse ubegrænset mellem din bopæl og dit uddannelsessted, hvis du er elev på Randers Statsskole, er der følgende fordele med et Ungdomskort:

• Du kan rejse ubegrænset i hele det takstområde/zonegruppe du bor i.
  • Du kan rejse i andre takstområder/zonegrupper til børnetakst, der hos de fleste trafikselskaber er cirka halv pris af en voksenbillet.
  • Rejs på tværs af takstområder/zonegrupper med bus til børnetakst, der hos de fleste trafikselskaber er cirka halv pris af en voksenbillet.
  • Du kan rejse på tværs af takstområder/zonegrupper med tog og få rabat på togbilletter i hele landet (hos DSB og Arriva).
  • Du kan få rabat på rejser på tværs af landet med fjernbusserne.

Den aktuelle pris på ungdomskort for unge på en ungdomsuddannelse i 2024 er:

Pris: 13,94 kr. pr. gyldighedsdag.

• Eksempel 30 dage: (30 * 13,94) = 418 kr.

Minimumsbestilling er for 30 dage.

På dette interaktive kort kan du blandt andet indtaste din bopælsadresse og se det takstområde/zonegruppe, hvor Ungdomskortet giver dig ret til ubegrænset rejse.

Find kontaktoplysninger for dit trafikselskab, hvis du har spørgsmål til takstområder/zonegrupper.

77891_midttrafik_ungdomskort_haengeskilt_420x297mm_01-scaled-aspect-ratio-318-318